Duffel - Oeudeghien - Reisverslag uit Oeudeghien, België van Hendrik van der Heiden - WaarBenJij.nu Duffel - Oeudeghien - Reisverslag uit Oeudeghien, België van Hendrik van der Heiden - WaarBenJij.nu

Duffel - Oeudeghien

Door: Hendrik

Blijf op de hoogte en volg Hendrik

28 Juli 2017 | België, Oeudeghien

Dag 2 - vr 28 juli 2017

Om 10 over 7 schijnt een stralende zon door de ramen van de Pipo wagen waarin ik heb geslapen. Spullen pakken en om 8 uur aan het ontbijt. Om iets over 9 stap ik op de fiets. Ruim 90 kilometer voor de boeg, met veel km's op een oud spoortracé en het jaagpad langs de Dender.

Na Mechelen kom ik plaatsen tegen als Kapelle-op-den-Bos, Peizegem en ik zie Affligem op de kaart staan met herinneringen aan het Keiheuvel zweefvliegkamp, lang, lang geleden. Ik volg de Leirekensroute, kaarsrecht en inderdaad aangelegd op het tracé van een oude spoorbaan, die in 1876 werd aangelegd om Antwerpen te verbinden met Noord-Frankrijk en in 1976 is omgetoverd tot fietspad.

Nou, denderen langs de Dender is er, in tegenstelling tot de reis van Ad en Anny in april, voor mij niet bij. De wind staat recht op kop en het lijkt wel of bij elke Denderbocht de wind meedraait.

Mooi is dat je langs de Dender meer Sint Jacobs route fietsers tegenkomt, allemaal met de wind in de rug... :-). Je wordt hartelijk gegroet en ik groet even hartelijk terug.

Na Ninove gaat het richting Geraardsbergen, met de beruchte muur, "helaas" moet ik de andere kant op. Hier kruis ik de taalgrens en bijten de eerste klimmetjes in de kuiten. Na Lessines is het nog zo'n 10 km naar mijn volgende stop: B&B Easy Tempo in Oeudeghien (http://easytempo.be/?lang=nl).

De teller staat stil om 15:13 uur na 91,6 km en een reistijd inclusief pauzes van 6:07 uur.

Tot morgen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: België, Oeudeghien

van Hoeven naar ...

van Hoeven naar ...

Recente Reisverslagen:

06 Augustus 2017

Epiloog

05 Augustus 2017

Thouars - Breda International Airport :-)

04 Augustus 2017

Azay-le-Rideau - Thouars!

03 Augustus 2017

Vendôme - Azay-le-Rideau

02 Augustus 2017

Chartres - Vendôme
Hendrik

Actief sinds 25 Juli 2017
Verslag gelezen: 198
Totaal aantal bezoekers 5664

Voorgaande reizen:

27 Juli 2017 - 04 Augustus 2017

van Hoeven naar ...

Landen bezocht: