... Duffel - Reisverslag uit Duffel, België van Hendrik van der Heiden - WaarBenJij.nu ... Duffel - Reisverslag uit Duffel, België van Hendrik van der Heiden - WaarBenJij.nu

... Duffel

Door: Hendrik

Blijf op de hoogte en volg Hendrik

27 Juli 2017 | België, Duffel

Dag 1 - do 27 juli 2017

Ik ben rond 11 uur vanmorgen op de fiets gestapt richting Thouars (F). Je moet wat als je plan om daar naar toe en daar te gaan vliegen in het water valt. Hoe dat zit staat in de proloog, die moet ik overigens nog schrijven :-).

Kirsten Schugard fietst de eerste etappe mee. Wie komen elkaar tegen in Zundert. We volgen de Sint Jacobs route naar Santiago de Compostela. Van Ad en Anny van Straten-Damen, oud meester en juf op de basisschool van Jolie en Imre, heb ik de route beschrijving gekregen. Als voorbereiding heb ik de route uitgezet in kml format, zodat ik 'm op mijn iPhone kan volgen.

Het weer is prima, de wind af en toe venijnig tegen. Rond 1/2 2 wordt net na vliegveld Zoersel gestopt voor o.a. een kommetje soep. Vermeldenswaard is de Nete, het water niveau staat erg laag, de rivier lijkt net te zijn leeggelopen. Blijkt later dat de getijde werking van de Westerschelde tot zover het land in reikt.

De trip wordt gelogd en levert aan het einde van de dag 79,8 km op. Kirsten kwam uit Prinsenbeek fietsen en komt over de 80 km.
Niet slecht voor een eerste dag. Elbert komt eraan met Eva en Igor, auto en fietsenstandaard.

We gaan uit eten in Brasserie De Krone, prima adres.

Na de operatie aan mijn ontstoken wijsvinger, handig als je met een huisarts op pad bent, nemen Elbert, Kirsten, Eva en Igor afscheid, maar niet nadat ik mijn paspoort heb gekregen van Elbert, dank voor het ophalen thuis, ik was het vergeten.

Ik slaap vanacht in B&B 't Schaeruyt (http://www.schaaruit11.be), in de tuin staat een woonwagen om in te bivakkeren. Prachtig.

En dan met de benen omhoog, er zitten toch maar zo 80 km in. Morgen worden het er meer dan 90, met heuvels aan het eind...

Tot morgen!

  • 28 Juli 2017 - 17:44

    Bert:

    Suc6 met 't vervolg gewenst vanuit de Alpen!


  • 16 Augustus 2017 - 20:49

    Truus:

    Geweldig Hendrik.

    Je hebt net het zieken huis achter de rug. En dan begin je aan zo'n tour.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: België, Duffel

van Hoeven naar ...

van Hoeven naar ...

Recente Reisverslagen:

06 Augustus 2017

Epiloog

05 Augustus 2017

Thouars - Breda International Airport :-)

04 Augustus 2017

Azay-le-Rideau - Thouars!

03 Augustus 2017

Vendôme - Azay-le-Rideau

02 Augustus 2017

Chartres - Vendôme
Hendrik

Actief sinds 25 Juli 2017
Verslag gelezen: 222
Totaal aantal bezoekers 5663

Voorgaande reizen:

27 Juli 2017 - 04 Augustus 2017

van Hoeven naar ...

Landen bezocht: