Cambrai - Noyon - Reisverslag uit Noyon, Frankrijk van Hendrik van der Heiden - WaarBenJij.nu Cambrai - Noyon - Reisverslag uit Noyon, Frankrijk van Hendrik van der Heiden - WaarBenJij.nu

Cambrai - Noyon

Door: Hendrik

Blijf op de hoogte en volg Hendrik

30 Juli 2017 | Frankrijk, Noyon

Dag 4 - zo 30 juli 2017

Om 10 voor 7 word ik wakker. Door het open raam hoor ik dat het nog steeds waait. In de verte zie ik iets wat op een buienlijn lijkt. Eerst nog een stuk uit Roald Dahl lezen, hij leert vliegen en vecht als RAF piloot tegen de Duitsers in Griekenland. Bloedstollende verhalen...

Om 8 uur aan het ontbijt, spullen op de fiets en op weg. Ik vertrek te gehaast met de route naar Noyon in gedachten... Net over de brug het centrum van Cambrai inrijdend bedenk ik me dat ik mijn helm en handschoentjes ben vergeten. Omdraaien! Kruising over, de brug op en, maar dat is de uitbater van het hotelletje... Hij is me achterna gereden. Dat is toch bijzonder vriendelijk!

Als ik ten zuiden van Cambrai over de D643 (what's in a number) fiets fluit tegenwind zo hard door de spijlen dat er bijna muziek uit komt. https://youtu.be/fnNBrkBx5HU.

Als ik onderaan een helling die ik heb moeten mee trappen, anders hield de wind me tegen, een tandem zie staan, stop ik. Het blijkt een Belgisch stel te zijn, Jonas (30) en Katrien (26 - huisarts in opleiding trouwens :-)), op weg naar Parijs. Ze fietsen op een VanRaam, stalen tandem ros, met volle bepakking. Of ze het goed vinden als ik een eindje met ze opfiets. Dat is ok en de redding van mijn dag.

Het tempo is relaxed, er wordt vaak eventjes gestopt en ik beloof ze een koffie met als we een gelegenheid tegen komen. In Gouy, even voor de Source de l'Escaut vinden we een barretje dat open is. Een drankje en wat te eten, het smaakt uitstekend.

Na de bron van de Schelde vergeet ik m'n tracker weer aan te zetten. Helaas wordt de topsnelheid van vandaag niet gelogd: volgens Katrien zaten we op 47 km/u.

Bij km 3-106,5 nemen we afscheid, mailadres was al uitgewisseld, foto's volgen nog. Ik heb nog 51,5 km te gaan tot Noyon, moet lukken.

Bij km 3-134,5 fiets ik op zo'n kaarsrechte Franse D-weg, niet druk en de Fransen die er zijn rijden mooi om je heen over de andere weghelft. En als er tegenliggers aankomen wachten ze achter je tot ze kunnen inhalen! Bij een helling betekent het dat je flink wat roet te verstouwen krijgt want zo'n beetje alles wat langs komt dieselt.

Om 17:42 eindigt de tocht vandaag, voor hotel Le Cèdre (http://www.hotel-lecedre.com/fr/) in Noyon, na 8:53 uur inclusief stops en 93,7 km.

Tot morgen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Noyon

van Hoeven naar ...

van Hoeven naar ...

Recente Reisverslagen:

06 Augustus 2017

Epiloog

05 Augustus 2017

Thouars - Breda International Airport :-)

04 Augustus 2017

Azay-le-Rideau - Thouars!

03 Augustus 2017

Vendôme - Azay-le-Rideau

02 Augustus 2017

Chartres - Vendôme
Hendrik

Actief sinds 25 Juli 2017
Verslag gelezen: 153
Totaal aantal bezoekers 5670

Voorgaande reizen:

27 Juli 2017 - 04 Augustus 2017

van Hoeven naar ...

Landen bezocht: