Proloog - Reisverslag uit Hoeven, Nederland van Hendrik van der Heiden - WaarBenJij.nu Proloog - Reisverslag uit Hoeven, Nederland van Hendrik van der Heiden - WaarBenJij.nu

Proloog

Door: Hendrik

Blijf op de hoogte en volg Hendrik

26 Juli 2017 | Nederland, Hoeven

Dit reisverhaal begint eigenlijk op maandag 10 juli j.l., mijn eerste vakantiedag.

Om 6 uur 's ochtends beland ik met een hartritme stoornis (boezemfibrilleren) op de eerste hulp hart van het Amphia ziekenhuis in Breda. Daar lig je dan, daar gaat je vakantie (die o.a. in het teken zou staan van zweefvliegen in Frankrijk).

Van de collega's van het werk krijg ik 2 prachtige bossen bloemen!

Tja, en wat nu...? Mijn keuringsarts gebeld en geinformeerd over de situatie, hij stuurt een schema door van de onderzoeken die ik moet ondergaan om weer een geldig medical class 2 voor het vliegen te krijgen.

Eén van die onderzoeken is een inspannings ECG op de fiets ...

... en zo ontstaat langzaam het idee om toch naar het zweefvliegkamp van de Eindhovense Studenten te gaan, niet vliegend (wat het plan was), zonder tweezitter mee te nemen om les te geven en mee te kunnen kunstzweefvliegen (wat ook het plan was), maar op de fiets...

Ik haal mijn 20 jaar oude Koga van stal, koop een fietshelm (nog nooit op gehad), hang de fietstassen eraan en ga donderdag 27 juli op pad...