Azay-le-Rideau - Thouars! - Reisverslag uit Thouars, Frankrijk van Hendrik van der Heiden - WaarBenJij.nu Azay-le-Rideau - Thouars! - Reisverslag uit Thouars, Frankrijk van Hendrik van der Heiden - WaarBenJij.nu

Azay-le-Rideau - Thouars!

Door: Hendrik

Blijf op de hoogte en volg Hendrik

04 Augustus 2017 | Frankrijk, Thouars

Dag 9 - vr 4 augustus 2017

Dat het geen goed plan is over die kaarsrechte weg van Azay naar Chinon te fietsen bevestigt de hotelreceptionist de volgende ochtend, veel te gevaarlijk. Hij adviseert een route via het kasteel van Ussé aan een zijrivier van de Loire, de Indre. Het is de moeite waard.

Via Chinon komen nu echt de laatste kilometers in beeld.

Over de Avenue de Thouars fiets ik door Les Trois Moutiers. Hier ben ik nog es buitengeland in een akker met de V6. Wijlen Hans Jonkers vloog die dag in zijn Mosquito een noordelijker koers en landde buiten bij Chinon.

Ik ken Thouars van vorig jaar maar ik heb geen idee hoe ik bij het veld aankom. Ik sta uiteindelijk precies aan de overkant van de ingang. Mijn routeplanner (maps.me app op de iPhone) geeft zelfs een weggetje aan het vliegveld op. Ik rammel de laatste meters door de akker naar het kamp.

Ik ben er even emotioneel van als ik de resterende kampgangers zie staan om me welkom te heten :-). Er wordt een spandoek uitgerold en daar is zelfs een fotograaf van de lokale krant op afgekomen!

Op de foto, een koel drankje, het thuisfront informeren en nog meer handen schudden. Daarna een verfrissende douche, toch weer 75 km vandaag en de voorbereidingen voor de terugvlucht van morgen treffen.

's Avonds kampvuur (zoals de afgelopen 2 weken elke avond) en rond 1/2 1 rol ik het logeertentje van Willem in. Ik kan de slaap maar moeilijk vatten.

Morgen weer terug naar huis...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Thouars

van Hoeven naar ...

van Hoeven naar ...

Recente Reisverslagen:

06 Augustus 2017

Epiloog

05 Augustus 2017

Thouars - Breda International Airport :-)

04 Augustus 2017

Azay-le-Rideau - Thouars!

03 Augustus 2017

Vendôme - Azay-le-Rideau

02 Augustus 2017

Chartres - Vendôme
Hendrik

Actief sinds 25 Juli 2017
Verslag gelezen: 158
Totaal aantal bezoekers 5655

Voorgaande reizen:

27 Juli 2017 - 04 Augustus 2017

van Hoeven naar ...

Landen bezocht: