Vendôme - Azay-le-Rideau - Reisverslag uit Azay-le-Rideau, Frankrijk van Hendrik van der Heiden - WaarBenJij.nu Vendôme - Azay-le-Rideau - Reisverslag uit Azay-le-Rideau, Frankrijk van Hendrik van der Heiden - WaarBenJij.nu

Vendôme - Azay-le-Rideau

Door: Hendrik

Blijf op de hoogte en volg Hendrik

03 Augustus 2017 | Frankrijk, Azay-le-Rideau

Dag 8 - do 3 augustus 2017

De uitbaatster van de Auberge de la Madeine is alleraardigst. Ze vraagt of ik m'n bidons gevuld wil hebben met water en ijsklontjes. Na het typisch Franse ontbjt (geen vleeswaren, geen kaas en trouwens ook geen vers stokbrood (maar dat is niet typisch Frans :-)) ga ik op pad voor het laatste stuk van de officiele Sint Jacobs route naar Tours. Daarna wil ik nog een stukje naar het vliegveld van Thouars fietsen (na Tours nog zo'n 75 km) waar de Zweefvliegclub Eindhovense Studenten haar jaarlijkse zomerkamp houdt.

Eenmaal op de fiets is de wind terug! En ook dit maal vol op kop. De wolken lijken wel op 100 meter te hangen. De vergezichten zijn mooi, in de verte lijkt de horizon gehuld in een grijze waas. Regen! Jack en rainlegs aan en door maar weer.

Ik fiets door een gehucht met de naam La Petite Rattelerie, de regent driezelt neer, de temperatuur is ok! Het lijkt of ik op de scheidslijn van goed en minder goed weer iets. Ten westen van me verschijnt een klein streepje blauw aan de horizon en daar komt de harde wind vandaan.

Om 11 uur breken de eerste zonnestralen door en wordt het prima fietsweer. Bij km 5-148 kom ik weer een ree tegen, een paar meter van me vandaan, oog in oog en dan is ze weg. Mooi hoor.

Iets voor Tours in Vouvray lunch ik rond 1/2 2 met een stokbroodje ham/kaas en een quiche tomate + 2 ijsthee pêche op een klein pleintje voor de boulangerie. Daarna gaat het verder richting Tours.

Rond 1/2 3 sta ik voor de kathedraal van Tours. Ik app een foto naar Leon Wolters (op Thouars): Deux Tours krijg ik terug als antwoord :-).

Nu nog een stuk op eigen inzicht naar het zuidwesten. Azay-le-Rideau wordt het eindpunt van vandaag (http://www.hoteldeschateaux.com). Vanuit het kamp wordt geopperd om me op te komen halen (uurtje met de auto). Ik besluit de tocht helemaal uit te fietsen, ik begrijp dat er veel mensen al op vrijdag vertrekken, die zal ik dan niet meer op Thouars treffen maar later ergens op een ander vliegveld.

's Avonds zie ik een kaarsrechte weg (D751) van Azay-le-Rideau naar Chinon lopen, precies de goede richting op! Ergens bekruipt me het gevoel dat deze weg niet erg geschikt is voor fietsers. Ik google en Fransozen op de fiets vinden dat ook! Ai, andere route verzinnen...

Tot morgen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Azay-le-Rideau

van Hoeven naar ...

van Hoeven naar ...

Recente Reisverslagen:

06 Augustus 2017

Epiloog

05 Augustus 2017

Thouars - Breda International Airport :-)

04 Augustus 2017

Azay-le-Rideau - Thouars!

03 Augustus 2017

Vendôme - Azay-le-Rideau

02 Augustus 2017

Chartres - Vendôme
Hendrik

Actief sinds 25 Juli 2017
Verslag gelezen: 155
Totaal aantal bezoekers 5651

Voorgaande reizen:

27 Juli 2017 - 04 Augustus 2017

van Hoeven naar ...

Landen bezocht: