Méru naar ... - Reisverslag uit Chartres, Frankrijk van Hendrik van der Heiden - WaarBenJij.nu Méru naar ... - Reisverslag uit Chartres, Frankrijk van Hendrik van der Heiden - WaarBenJij.nu

Méru naar ...

Door: Hendrik

Blijf op de hoogte en volg Hendrik

01 Augustus 2017 | Frankrijk, Chartres

Dag 6 - di 1 augustus 2017

... Chartres is de bedoeling, maar dat is 125 km. Ik volg nog steeds het schema van Ad en Anny, die hadden op dag 6 een "rustdag" met 50 km en op dag 7 75 km. Dan kom ik pas op dag 10, de zaterdag aan in Thouars. We gaan het zien.

Het ontbijt is in het huis van Philippe met een Franse gast aan tafel en even later ook het stel uit Cornwall. Ze rijden in een Citroën, echte Europeanen :-). Ik verlaat rond 9:15 uur Rue Mimaut. De route voert pal ZW met veel klimmetjes en dalen, soms loopt de snelheid op tot boven de 50 km/u.

Onderweg kom ik weer een Nederlands stel tegen, Niek (geschat zeker 60+) op een Koga met ligstuur en een elastiekje om het routeboekje van Sweerman en Bernadette op een Santos met Rohloffnaaf. Deze fiets heeft zelfs geen ketting meer maar een tandriem, ze zegt er wel 4 km/u harder mee te rijden. Niek houdt haar inderdaad niet bij en ik ga door...

Ik tref weinig gelegenheden voor lunch, dus op km 4-119 op een bankje eten uit eigen tas. Appel, banaan en de spulletjes die Alet heeft gekocht. Ik ben er zuinig mee geweest. Ik lees intussen ook verder uit Judas van Astrid Holleeder. De lucht dreigt, het regenpak gaat aan maar de boel waait gelukkig over.

Na zoveel kilometers begin ik de ketting weer een beetje te horen. Vet erop en de boel loopt weer piepvrij. Als ik dit schrijf herinner ik me een prachtig uitzicht (geen foto helaas); een landweggetje slingerend omhoog met links en rechts gemaaide akkers en aan het eind van de klim oneindig blauw met witte cumels en de dreigende regenluchten achter me.

In Maintenon maak ik een foto van de restanten van een Romeins aquaduct.

Als ik denk Chartres te gaan halen, stop ik om te bellen. Niemand antwoord. Ik neem de Hotellerie Saint-Yves naast de kathedraal als mikpunt. Geen plek helaas, maar de jongedame achter de receptie klimt in de telefoon en vindt l'Escale en Couleur. Op de fiets rijd ik door Chartres langs de kathedraal en vind even later de B&B (http://www.chambre-hote-chartres.com). De deur staat al open en Carole heet me van harte welkom! Da's een mooie afsluiting van de dag met de meeste kilometers tot nu toe: 122.

Voor het avondeten adviseert Carole L'Annexe (https://www.annexe-brasserie.fr), een prima tentje! Ik moet even wachten voor er plaats is, mooie gelegenheid om een foto van de kathedraal te maken.

Tot morgen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Chartres

van Hoeven naar ...

van Hoeven naar ...

Recente Reisverslagen:

06 Augustus 2017

Epiloog

05 Augustus 2017

Thouars - Breda International Airport :-)

04 Augustus 2017

Azay-le-Rideau - Thouars!

03 Augustus 2017

Vendôme - Azay-le-Rideau

02 Augustus 2017

Chartres - Vendôme
Hendrik

Actief sinds 25 Juli 2017
Verslag gelezen: 137
Totaal aantal bezoekers 5653

Voorgaande reizen:

27 Juli 2017 - 04 Augustus 2017

van Hoeven naar ...

Landen bezocht: