Noyon - Méru - Reisverslag uit Méru, Frankrijk van Hendrik van der Heiden - WaarBenJij.nu Noyon - Méru - Reisverslag uit Méru, Frankrijk van Hendrik van der Heiden - WaarBenJij.nu

Noyon - Méru

Door: Hendrik

Blijf op de hoogte en volg Hendrik

31 Juli 2017 | Frankrijk, Méru

Dag 5 - ma 31 juli 2017

Om 6:28 uur gaat mijn mobiel, was nog niet echt wakker, maar nu wel. Alet aan de telefoon, de Volvo wil niet meer open met de afstandsbediening, of ik iets weet. Ik slaap nog half en weet niks te verzinnen, tot een paar minuten later. In de afstandsbediening zit ook een mechanische sleutel maar die blijkt niet te werken. En Volvo on call wil een pincode weten, nou, geen idee. Ben een beetje klaar met die Volvo. Heb ik met mijn Japanner nou nooit last van.

Afijn, eerst maar goed wakker worden, ik lees Roald Dahl uit. Prachtig! En begin daarna aan Judas van Astrid Holleeder. Tjemig, andere koek is dat.

Iets na achten aan het ontbijt, de Nederlanders die gister bij de Japanner zaten (Zweedse restaurants kennen we eigenlijk niet, toch?) blijken in hetzelfde hotel te zitten. We raken aan de praat, er schuiven nog een paar Medelanders aan, richting het noorden fietsend en uiteindelijk pak ik rond 1/4 over 9 mijn fiets op.

De richting het zuiden-fietsende-Nederlanders zijn op weg naar Compiegne, 30 km verderop. Een mooie gelegenheid om samen op te fietsen. En zo geschiedt. https://youtu.be/Q2n0FRLHu5I.



In Compiegne vinden we bij het station een koffietentje. Als lunch neem ik een omelet. Daar moet ik de middag mee kunnen doorkomen.

De middag verloopt voorspoedig, kilometers glijden onder de banden door. Als ik op 20 km van Méru (beoogd eindpunt) ben, in Mouy, ben ik de klim bij Saint Geneviève voorbij. De B&B (https://www.chambresdhotesfrance.com/Detailed/6132.html) van Philippe Kling (uit de Elzas blijkt later, vandaar die Duits klinkende naam :-)) heeft een plekje om te overnachten. Wat rest is de klim bij Andeville.

Om 17:31 eindigt de trip van vandaag met exact 100 km op de teller. Het diner is bij de Golden Wok. Sushi, vis, groente en bergen fruit. We worden nog es gezond zo.

Tot morgen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Méru

van Hoeven naar ...

van Hoeven naar ...

Recente Reisverslagen:

06 Augustus 2017

Epiloog

05 Augustus 2017

Thouars - Breda International Airport :-)

04 Augustus 2017

Azay-le-Rideau - Thouars!

03 Augustus 2017

Vendôme - Azay-le-Rideau

02 Augustus 2017

Chartres - Vendôme
Hendrik

Actief sinds 25 Juli 2017
Verslag gelezen: 136
Totaal aantal bezoekers 5662

Voorgaande reizen:

27 Juli 2017 - 04 Augustus 2017

van Hoeven naar ...

Landen bezocht: