Oeudeghien (B) - Cambrai (F) - Reisverslag uit Cambrai, Frankrijk van Hendrik van der Heiden - WaarBenJij.nu Oeudeghien (B) - Cambrai (F) - Reisverslag uit Cambrai, Frankrijk van Hendrik van der Heiden - WaarBenJij.nu

Oeudeghien (B) - Cambrai (F)

Door: Hendrik

Blijf op de hoogte en volg Hendrik

29 Juli 2017 | Frankrijk, Cambrai

Dag 3 - za 29 juli 2017

Ik typ dit dagverslag in Maison Demarq, een mooi restaurant in Cambrai. Ik ben er, vanaf m'n hotelletje naar toegelopen, kon ff geen fiets meer zien... Het valt mee maar het was wel pittig vandaag.

Om 6:20 uur werd ik wakker, Die mug vannacht deed zijn best om me eerder wakker te krijgen... Ik ben de autobiografie van Roald Dahl aan het lezen. Eergisteren online gekocht, wel zo handig een iPad mee op reis. Dus ik lees even voor ik opsta.

Ontbijt om 8 uur, om 5 voor negen zit ik op de fiets. Eerste doel is Doornik/Tournai. De route loopt ZW en later W, die vermaledijde wind staat er nog steeds, en steviger dan gister. Of ik Cambrai ga halen is maar de vraag, bedenk ik me.

Na Tournai volg ik het Scheldekanaal. Er staan oude kalkovens langs het kanaal (zie 1 van de foto's), een imposant gezicht. Om iets over 12 passeer ik de Belgisch/Franse grens. Ik heb er dan 45,5 km opzitten. Met die heuvels op en af en de wind tegen, voel ik mijn benen al behoorlijk. En ik moet nog zo'n 50 km's, nog steeds door heuvelend land.

Op de Chemin de Mortelet fiets me een enthousiaste Fransman achterop, geen route fietser maar een local. Bij km 3-22 moet hij naar rechts en ik linksaf, hij steekt een hand uit en wenst me Bonne Route!

Ik kom ook route fietsers tegen, een tandem in het bos vlak voor Marchiennes en een Nederlands stel met Gazelles voorzien van hulpmotor. Ik hang even uit de wind en we rijden prompt verkeerd. Ik draai om en volg de route beschrijving weer.

Mijn drankvoorraad is zo goed als leeg, dus als ik een Fransman zie die net z'n voiture in de garage wil zetten..., of-ie een beetje water heeft. Een hele liter gekoeld water gaat in de bidons. Merci bien en ik zal het water nodig hebben. En ik laat het dorpje met een oude energiecentrale en enorme koeltoren achter me. https://fr.m.wikipedia.org/wiki/Centrale_thermique_d%27Hornaing

Het stuk na Hornaing, routepunt 3-38,5 is druk met ander verkeer. In Abscon sta ik even stil bij een stoplicht en een Fransoos vraagt waar ik naar toe ga, nou, Cambrai is nog steeds de bedoeling. Op zijn vraag en mijn antwoord hoe oud ik ben, vind hij me in "bonne condition". Hij moest eens weten...

Het stuk dat nu volgt is behoorlijk zwaar vind ik. Wind tegen langzaam helling op, de zon schijnt en het wordt drukkend warm. De watervoorraad slinkt zienderogen.

Als ik bij km 3-62 de snelweg A2 kruis ben ik er bijna. Het wordt hetzelfde hotelletje als dat van Ad en Anny in april. Hotel La Chope (http://hotel-la-chope-cambrai.hotelmix.fr).

De trip van vandaag eindigt na 94,7 km, om 16:14 uur, na 7:22 uur totale reistijd, met pieken boven de 30 km/u maar ook hele stukken rond de 10 à 11 km/u. Er zit een foto bij van geklommen en afgedaalde hoogten deze dag.

Tot morgen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Cambrai

van Hoeven naar ...

van Hoeven naar ...

Recente Reisverslagen:

06 Augustus 2017

Epiloog

05 Augustus 2017

Thouars - Breda International Airport :-)

04 Augustus 2017

Azay-le-Rideau - Thouars!

03 Augustus 2017

Vendôme - Azay-le-Rideau

02 Augustus 2017

Chartres - Vendôme
Hendrik

Actief sinds 25 Juli 2017
Verslag gelezen: 167
Totaal aantal bezoekers 5649

Voorgaande reizen:

27 Juli 2017 - 04 Augustus 2017

van Hoeven naar ...

Landen bezocht: